השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    תביעות נזיקין כפתרון אזרחי לסרבנות גט

    היחסים שבין בית הדין הרבני לבית המשפט לענייני משפחה

    העבודה מבקשת להתמקד בנושא תיאוריה ופרקטיקה – בתביעות נזיקין כפתרון אזרחי לסרבנות גט ודרך זה, מנסה לברר גם את היחסים בין בית הדין הרבני ובית משפט לענייני משפחה בעקבות מורכבות הליך זה.

    מטרת עבודה זו אם כן, היא לבדוק האם מתקיימת התערבות של בית המשפט לענייני משפחה בעיקר, אך גם יתר הערכאות, בתחום השמור לבית הדין הרבני, לו קיימת סמכות ייחודית בכל הנוגע לענייני קידושין וגירושין במדינת ישראל, באמצעות טיפול בתביעות נזיקין כפתרון לבעיית סרבנות גט המגיעה לפתחם.

    לבסוף, אנסה להציע פתרון לפיו יוכלו הערכאות לשמש כלים שלובים לטובת האזרח ולמניעת עוולות בין הצדדים על ידי איזון ושיתוף פעולה בין כל הסמכויות, בדגש על כך שמהות מוסדות אלו היא לסייע לאזרחים ומתוך כך שמדובר בערכאות, ש'סמל המדינה' מתנוסס מאחורי היושבים בדין.

    כבר אומר כי נוכח היקפה המוגבל של עבודה זו, וביחס להיקף הפסיקה והחיבורים שנוצרו בתחום תביעות הנזיקין המשיקות לסוגיית הגט, הנה רבה וענפה ומשכך, ברי כי לא יהיה ניתן  להביא אלא מספר מוגבל של מקורות ופסיקות, ואני מקווה כי אלו יוכלו לשקף את הסוגיה, את הבעיה שהיא עלולה ליצור, ואת מגוון הדעות שיספקו מטריה כללית לנאמר.

    לקריאת המאמר המלא לחץ כאן

    קידום אתרי עורכי דין קידום אתרי עורכי דין
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support