השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ייפוי כוח מתמשך

    ייפוי כוח מתמשך – מהו ואיך הוא יכול לסייע ליקירכם

    באמצעות 'ייפוי כוח מתמשך', יכול כל אדם לקבוע עבור עצמו; מהו השלב שבו הוא יהיה זקוק לסיוע בקבלת החלטות וביצוע פעולות משפטיות, מתי יוגדר כלא כשיר, מי יבצע עבורו את הפעולות, להשאיר הנחיות לגבי רצונו לעתיד ומאפשר להכין את עצמו לימים לא קלים ולמנות "ממלא מקום" שיוכל לבצע במקומו כל פעולה שיקבע, באופן שיותווה מראש, גם כאשר מצבו הבריאותי או הנפשי, הזמני או הקבוע של האדם לא יאפשר זאת;                               

    זו יכולה להיות תאונה, מחלה, ניתוח, מצב נפשי, התחלה של מחלות זקנה כאלצהיימר או דמנציה, או כל מצב אחר שישאיר את האדם ברגע, מנוטרל מלקבל החלטות – לעיתים באופן שלא יחזור ולעיתים באופן זמני. 

    מכאן ש'ייפוי כוח מתמשך' מתאים למגוון רחב של אוכלוסיות וצרכים: לבני הגיל השלישי, אנשי עסקים המצויים בשלבי ביניים, לבעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות, לבעלי מצבים נפשיים המשאירים אותם ללא כשרות משפטית לתקופות קצרות, ולמעשה, לכל אדם שרוצה להבטיח את המשך עצמאותו ברגע של אובדן הכשרות.

    ב"יום פקודה" יפוי הכח יופעל מידית, כך שהממונה שבחרתם יוכל להיכנס לנעליכם ולהמשיך מאותו המקום בו הדברים נעצרו, לפי הדרישות וההוראות שנתתם מראש ועד לרגע בו תוכלו לחזור ולנהל את עניינכם בעצמכם. החלופה היחידה הקיימת שהיתה עד היום היא מינוי 'אפוטרופוס' – הליך בפני בית-משפט, המנשל את הפרט מזכויותיו ומגדיר את האדם כלא כשיר, מרגע בו ממונה לו אפוטרופוס לאדם.  חשוב לציין – שיש צורך ב'מינוי אפוטרופוס לרכוש'- על מנת להשתמש בכספיו של החסוי, לטובתו – מדובר בהליך יקר, ארוך ומורכב שייפוי הכח המתמשך – חוסך ומייתר.

    • הממנה יכול לקבוע בענייניו האישיים הרפואיים את סוג או זהות המטפל או לקבוע בענייניו האישיים שמקום מגוריו בעתיד יהיה ביתו וכי המעבר לסידור חוץ ביתי יעשה בנסיבות מסוימות בלבד או לקבוע בענייניו הרכושיים כי מיופה הכוח ימכור או ישכיר את ביתו בעת נסיבות מסוימות או להנחותו איך להשקיע את כספיו.
    • הממנה יכול לתת ייפוי כוח מתמשך לכלל ענייניו, האישיים, כולל הרפואיים והרכושיים או רק לחלקם; על מיופה הכוח לפעול על פי הנחיות הממנה, לאחר שחתם ואישר בכתב בפני עורך דין המוסמך לכך, את הסכמתו לתוכן ייפוי הכוח המתמשך, לרבות ההנחיות המקדימות הנכללות בו. במקרים שההנחיה היא בלתי אפשרית לביצוע, בלתי חוקית או כאשר ביצועה יפגע פגיעה חמורה בממנה – אסור למיופה הכוח לפעול לפיה. במקרים מיוחדים מיופה הכח יפנה לבית המשפט ויבקש ממנו הוראות כיצד לפעול.
    • מינוי מספר מיופיי כוח אדם יכול להחליט על מינוי מיופה כוח יחיד וכן על מינוי מיופה כוח חליפי למקרה שמיופה הכוח הראשון לא ירצה או לא יוכל לפעול בשמו. כמו כן הוא יכול למנות מספר מיופיי כוח וסמכותם.
    • אנשים מיודעים או פיקוח הממנה רשאי לקבוע "אנשים מיודעים" שיקבלו מידע או דיווחים ממיופה הכוח על החלטות שקיבל או פעולות שביצע או לקבוע שהאפוטרופוס הכללי יפקח על מיופה הכוח.
    • קבלת שכר על ידי מיופה הכוח הממנה רשאי לקבוע בייפוי הכוח כי מיופה כוח יהיה זכאי לקבל שכר ואת היקפו, כמו כן, מיופה הכוח זכאי להחזר הוצאות סבירות שהוציא עבור הממנה במסגרת מילוי תפקידו.

    לסיכום: יפוי כח מתמשך מאפשר לאדם שנמצא במצב שאינו כשיר ו/או אינו כשיר משפטית, להמשיך את חייו בהתאם להוראות שהשאיר למיופה כוחו בכל תחום ובכל היקף שיבחר, לרבות, הוראות רפואיות ספציפיות, הוראות הנוגעות למקום שהייתו, ועד הוראות רכושיות כלליות ו/או ממוקדות, אותם חייב מיופה הכח למלא.

    עו"ד דויד יוסף, עבר הסמכה מיוחדת על ידי משרד המשפטים ומורשה לערוך ולהפקיד ייפוי כוח מתמשך; לקבלת פרטים נוספים, ניתן ליצור קשר לפי הפרטים שבדף זה או לפנות ישירות בטלפון הנייד: 052-4311416

    קידום אתרי עורכי דין קידום אתרי עורכי דין
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support