השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    חלוקת עיזבון בין יורשים

    מעוניינים לשכור את שירותיו של עורך דין טוב המבין בכל תחומי צוואות, ירושה והכי חשוב ניהול עיזבון? הגעתם אל הכתבה הנכונה.

    במשרד עו"ד ונוטריון דויד יוסף אתם בידיים טובות. כאשר אתם מתכננים לערוך את הצוואה שלכם ולהוריש לקרוביכם ולמשפחותיכם את ההון שצברתם, אתם חייבים לעשות את זה עם כל הכללים והדקויות התואמים לעולם החוק והמשפט.  אדם מן היישוב לא תמיד מבין ובקיא בדברים אלו ואסור לעשות טעויות, וזאת על מנת להימנע מריבים, סכסוכים מיותרים ועוגמת נפש שלאחר הפטירה.

    דיני עיזבון – מה חשוב לכם לדעת

    • עיזבון הוא מושג הלקוח מעולם המשפט, והוא מסמל את היקף ההון של האדם המותיר אחריו לאחר הפטירה.
    • העיזבון כולל את כל הונו של האדם כותב הצוואה, לרבות: כספים בבנק, נכסי נדל"ן, זכויות משפטיות, רכוש גשמי –נדל"ן ו/או אף קניין רוחני וכמו כן גם זכויות וחובות שהיו לאדם עד זמן פטירתו.
    • כאשר האדם המצווה נפטר לאחר שקיימת צוואה תקינה, חוקית וברורה, הרי שהעיזבון יחולק על פי ההוראות המפורטות הרשומות בה; דבר המשקף את רצונו האמיתי של האדם.
    • במקרים בהם אדם נפטר טרם ערך צוואה חוקית ותקפה, ולצערנו זה קורה פעמים רבות, הרי שיש חוקים מוגדרים לגבי סדר החלוקה והקדימויות של האנשים שיחלקו בעיזבון. החלוקה נערכת על פי צו הירושה המעוגן בחוק לענייני ירושה ו/או בתקנות הירושה.
    • קיימים מקרים יוצאי דופן ומורכבים, בהם במידה ועולה חשש שהעיזבון עלול להינזק אם הוא יחולק, בין אם יש צוואה ובין אם אין, הרי שניתנת האפשרות להגיש בקשה מיוחדת למינוי מנהל העיזבון, על מנת שחלוקת העזיבון תבוצע בצורה מסודרת ומדויקת לרווחת היורשים כולם.
    • אפשר לקבוע בתוך הצוואה שהיורשים הראויים על פי החוק יחשבו גם המוטבים, שהם יירשו את הכספים מקופות הגמל של הנפטר אחרי הפטירה. כלומר, ניתן לשנות את השמות של המוטבים במסגרת קופת הגמל על ידי כתיבת שמותיהם בתוך הצוואה, בתנאים מסויימים ובתנאי שקופת הגמל תדע על כך מבעוד מועד – אך עדיף תמיד לשנות את המוטבים בפוליסה בהתאם לרצון המצווה ו/או בהתאם לכתוב בצוואה.

    דואגים בשבילכם למצות את הזכויות בעיזבון

    אסור לכם להישאר לבד ללא מישהו שינחה אתכם וילווה אתכם בכל התהליכים של כתיבת צוואה, הוראה על ירושת עיזבון וכל הכללים והדינים הנוגעים בדבר. אתם עומדים בפני כתיבה של צוואה או קבלה של עיזבון? פנו אל עורך הדין דויד יוסף לקבל הנחיות, ליווי צמוד בעמידה בפני הערכאות ובפני רשם הירושה ותהיו בידיים טובות.

    קידום אתרי עורכי דין קידום אתרי עורכי דין
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support